Hulp, bijstand en ondersteuning

Garantie Klantenservice Bedenktijd

  • Q :
    Garantie
    R :

    • Wettelijke garanties:


    Alle producten die door La Boule Obut aan de Consument worden geleverd, beschikken zonder extra kosten, in overeenstemming met de wettelijke voorschriften:

     

    -  van wettelijke conformiteitsgarantie (artikelen L.211-4 tot L.211-14 van de Consumentenwet);

     

    - betreffende de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken (artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk wetboek) als gevolg van een materiaal-, ontwerp en/of productiefout die de geleverde producten zodanige beschadigen dat ze onbruikbaar worden.

     

     

    • Commerciële garantie:

    Behalve de hier bovenstaande wettelijke garanties, beschikt de consument over de volgende commerciële garantie:

    - Voor de wedstrijdboules: contractuele garantie tegen gebreken die het Product gedurende drie (3) jaar zou kunnen vertonen, geldig vanaf de aankoopdatum (besteldatum).

    - Voor de sport-recreatie boules: contractuele garantie tegen gebreken die het Product gedurende één (1) jaar zou kunnen vertonen, geldig vanaf de aankoopdatum (besteldatum).

    - Voor accessoires/kleding: contractuele garantie tegen gebreken die het Product gedurende zeven (7) kalenderdagen zou kunnen vertonen, geldig vanaf de ontvangstdatum van het Product.

     

    Om gebruik te kunnen maken van deze garantie, moet het bewijs van aankoop van het Product bewaard worden.

     

    Daarbij geldt de contractuele garantie voor kleding alleen als aan de volgende voorwaarden voldaan zijn:

     

    - Het Product is niet gedragen (alleen gepast);

     

    -  Het Product is nog voorzien van alle etiketten en beschermingsfolie;

     

    - Het Product moet in perfecte staat zijn, en netjes opgevouwen in de oorspronkelijke verpakking;

     

    -  Het Product moet verpakt zijn in het plastic verpakkingsmateriaal.

     

     

    • Toepassing van de wettelijke- en commerciële garanties:

     

    Ieder retour van een Product door de Consument moet vergezeld worden van de volgende elementen:

     

    - kopie van het aankoopbewijs:

    - Obut garantiekaart;

    - Het retourneer formulier van de klantenservice volledig ingevuld opsturen (telefoonnummer en e-mailadres, met zo nauwkeurige beschrijving mogelijk van de klacht, indien nodig).

     

    Het gebrekkige Product moet door de consument in net zo'n karton als de oorspronkelijke verpakking teruggestuurd worden.

     

    La Boule Obut kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade, veroorzaakt aan het product tijdens het terugzenden.

     

    De Consument moet zijn pakket met "track and trace" optie opsturen tegen handtekening naar het onderstaande adres, en het ontvangstbewijs van verzending bewaren met het pakketnummer in geval van verlies of diefstal:

    La Boule Obut – SAV

    5 Route du Cros

    42380 St-Bonnet- le-Château (Frankrijk)

     

    In het kader van de commerciële garantie zijn de retourneerkosten voor rekening van de Consument.

     

    La Boule Obut zal ieder product dat als defect erkend wordt repareren of omruilen binnen een termijn van dertig (30) werkdagen vanaf ontvangst van het betreffende Product.

     

    Omruilen is alleen mogelijk na voorafgaande schriftelijke toestemming van La Boule Obut.

     

     

    • Valt niet onder de garantie:

     

    •   Valt niet onder de wettelijke- en commerciële garantie: De volgende gevallen zijn uitgesloten van garantie:

    -  beschadiging van het product als gevolg van een slechte of oneigenlijk gebruik door verwaarlozing, slecht onderhoud of fout van de Consument, of de vervanging door normale slijting van het product;

    - geen kopie van het aankoopbewijs, en leesbare referenties;

    -  garantie verlopen;

    - Product niet volledig;

    - ontdekking van oneigenlijk gebruik van het Product, dat wil zeggen: consequenties van een vrijwillige actie (wijziging van de technische- en uiterlijke aspecten van het product) en onzorgvuldig (oneigenlijk) gebruik van de gebruiker.

     

    •   Specifieke uitsluiting van de commerciële garantie: De volgende gevallen zijn uitgesloten van commerciële garantie:

    - afwezigheid van het retourneer formulier klantenservice door de Afdeling Klantrelaties van La Boule Obut;

    - afwezigheid van de OBUT garantiekaart;

    -  pakket verstuurd door de Consument zonder port te betalen;

    - Beschadigd of verloren Product tijdens de retour van de Consument naar La Boule Obut.

     

     Klantenservice / Hotline: een telefonische klantenservice is bereikbaar op +33 4.77.45.57.00 van maandag tot donderdag van 08.00 tot 18.00 uur, en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

  • Q :
    Retouraanvraag
    R :

    1 - Retouraanvraag klantenservice

     

    Geval A: U heeft direct bij Obut gekocht (website Obut.winkel.fr; 3 Obut winkels; 2 Obut vrachtwagens), dan vragen wij u:

     Te controleren of het artikel nog onder garantie valt: ten opzichte van de aankoopdatum

    te gaan naar MIJN ACCOUNT, Geregistreerde klanten, Mijn overzicht, onder uw bestelling verschijnt een button «Retourformulier ». Uw retouraanvraag is al ingvuld. Geef het aantal te retourneren artikelen aan. In het hiervoor gereserveerde kader wordt u verzocht uw aanvraag toe te lichten.
    Meteen na validatie ontvangt u een mail met een samenvatting van uw retouraanvraag.

     

    Geval B: U heeft bij een Obut dealer gekocht, dan vragen wij u:

    • Te controleren of het artikel nog onder garantie valt: ten opzichte van de aankoopdatum.

     te gaan naar de winkelwebsite http://boutique.obut.fr/ via de button «Retourneerformulier» helemaal rechts onderaan op de homepage. Maak een account aan, zodat uw retourneerformulier automatisch ingevuld wordt. Geef alle informatie die noodzakelijk zijn voor een goede afwerking van uw aanvraag. Hoe preciezer en nauwkeuriger u bent, des te sneller zal uw aanvraag behandeld worden.

     contact op te nemen met onze sales afdeling, die de ontvankelijkheid van uw klacht zal bepalen. Als uw verzoek geaccepteerd is, zal deze worden overgedragen aan onze afdeling Klantrelaties, die u de instructies zal geven.


    2 -  Een artikel dat geretourneerd wordt aan onze klantenservice, moet vergezeld zijn van:

     

    • kopie van het aankoopbewijs

    • de OBUT garantiekaart.

    • van het door u volledig ingevulde retourformulier

     

    3 - Kosten verbonden aan de klantenservice:

     

    Stuur het artikel terug in het kartonnen pakket waarin u hem ontvangen heeft, of een soortgelijk pakket speciaal voor verzending.

    Pas op: de verpakking is niet geschikt voor verzending.

     

    OBUT kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade opgelopen tijdens het vervoer.

     

    Het pakket moet verstuurd worden met "track and trace" optie tegen handtekening naar La Boule Obut – SAV – 5 Route du Cros – 42380 St-Bonnet-le-Château (Frankrijk).

    Het verzendbewijs met het pakketnummer goed bewaren; is noodzakelijk in geval van verlies of diefstal.

     

    Pakketten waarvan de portokosten niet betaald zijn zullen worden geweigerd en weer teruggezonden.

     

    Ongeacht of het artikel wel of niet onder garantie valt:

    • - de portokosten voor Het retourneren van Het artikel naar ons hoofdkantoor zijn op rekening van de consument.
    • - alleen de portokosten voor het weer terugzenden na vervanging of reparatie zijn voor rekening van Obut.
    • - In alle andere gevallen zijn de kosten voor terugzending voor uw rekening. Portokosten worden in geen geval terugbetaald.

     

    4 - In welke gevallen is de garantie niet van toepassing: 


    • afwezigheid van het retourneer formulier klantenservice door de Afdeling Klantrelaties van de maatschappij OBUT.
    • - geen kopie van het aankoopbewijs, en leesbare referenties.
    • - afwezigheid van de OBUT garantiekaart.
    • - garantieperiode verstreken.
    • - onvolledige set (3-6-8 boules, naar gelang het gekochte artikel).
    • - ontdekking van oneigenlijk gebruik van de set, dat wil zeggen: consequenties van een vrijwillige actie (wijziging van de technische- en uiterlijke aspecten van de set) en onzorgvuldig (oneigenlijk) gebruik van de gebruiker.
    • - Pakket opgestuurd zonder dat de port betaald is.
    • - Beschadigd of verloren artikel tijdens de retour van de Consument naar Obut.

     

    5 –Termijn:


    Wij zetten ons in om de reparatie of vervanging uit te voeren binnen 30 jaren na ontvangst van het artikel dat defect zou zijn.

     

    6 – Afdeling klantrelaties Obut: 5 route du Cros 42380 St-Bonnet-le-Château Frankrijk – +33 4 77 45 57 00

    Contact: via het contactformulier, te vinden op de website.


  • Q :
    Herroepingsrecht
    R :

    Gepersonaliseerde Producten, en Producten op maat::

     

    • • Een boule wordt beschouwd als een product op maat, of als speciale versie wanneer deze vervaardigd moet worden, en in de artikelinformatie op de website de aanduiding staat:  5 of 3 weken voor de vervaardiging van een speciale versie, of op maat gemaakt**.
    • • Een boule of tas wordt beschouwd als gepersonaliseerd wanneer de gravering aangepast wordt naar de wens van de consument.
    • Voor ieder gepersonaliseerd product (boules en/of tassen en/of accessoires, gepersonaliseerd door gravering) op maat gemaakt of een speciale versie (ieder gewicht, diameter, groef dat verschijnt op de artikelinformatie op de website waar de aanduiding staat):  5 of 3 weken voor de vervaardiging van een speciale versie, of op maat gemaakt**), beschikt de Consument niet over bedenktijd zoals uiteengezet in artikel L.121-21-8, 3° van de van de Consumentenwet, en is definitief verbonden aan de in zijn bestelling vastgestelde voorwaarden.

     

    Standaardproducten:

     

    • • Een boule wordt beschouwd als een standaardproduct, wanneer deze niet speciaal vervaardigd hoeft te worden, en in de artikelinformatie op de website de aanduiding staat:     In voorraad, binnen 24 uur verzonden**.

      Over het algemeen in voorraad:
      -  Alle petanque sets uit het standaard assortiment;
      - alle accessoires en kleding die op de website aangeboden worden.

    • • Voor ieder standaard product, waarvoor geen speciale vervaardiging voor nodig is, zoals gepersonaliseerde markering, beschikt de Consument, zoals uiteengezet in artikel L.121-21 van de van de Consumentenwet, over veertien (14) dagen vanaf de ontvangst van het door hem bestelde Product.
    • • Indien dit termijn van veertien (14) dagen op een zaterdag, of zon-of feest- of vrije dag afloopt, wordt dit termijn verlengt tot de eerstvolgende werkdag.
    • • Dit recht op bedenktijd geldt alleen voor volledige Producten, in hun originele staat (boules, accessoires, garantiebon, verpakking…), met een kopie van de verkoopbon. De door de Consument geretourneerde Producten die niet compleet, beschadigd of vies zijn, worden niet teruggenomen.
    • • Het recht op bedenktijd kan door de Consument gebruikt worden via het herroepingsformulier op de website, of door ieder andere, schriftelijke verklaring waarin hij op niet ambivalente wijze zijn wil uit om zich terug te trekken; de terugzendkosten van het product zijn in geval van herroeping voor de rekening van de Consument.
    • • Wanneer dit recht gebruikt wordt:
      De directe kosten van verzending en retour zijn voor de rekening van de Consument, alleen de prijs van het Product en de leveringskosten zullen terugbetaald worden. Verduidelijkt wordt dat La Boule Obut geen extra kosten vergoed wanneer de Consument uitdrukkelijk voor een duurdere leveringswijze heeft gekozen dan de door La Boule Obut geboden goedkoopste standaard levering.
      - De Consument beschikt over een termijn van veertien (14) dagen na de kennisgeving van het besluit zich te herroepen om de Producten van La Boule Obut te retourneren.
      -   La Boule Obut zal de Consument na ontvangst zijn geld binnen, of gelijk aan een termijn van veertien (14) dagen terugbetalen, door La Boule Obut, van de door de Consument geretourneerde Producten volgens de voorwaarden voorzien in Algemene VerkoopVoorwaarden, of vanaf de levering door de Consument van het verzendbewijs van de Producten; de datum wordt berekend vanaf de ontvangst van het eerste element.

Producten vergelijken

Geen producten geselecteerd.

de juiste
boule
kiezen

Starten

De gravering
volgens

Obut

personaliseren

Online


 

Downloaden